Internet

U kunt u op een aantal manieren toegang tot Internet regelen:

  • DraadloosGoeree (voorheen WiMood), draadloos Internet o.a. vanaf de toren:
    • Draadloze netwerken genaamd node*.wimood.nl (voor abonnementen) of hotspot*.wimood.nl (voor dag/week/maand/kwartaal/halfjaarkaarten);
    • Indien het 1 apparaat (computer/laptop/tablet/smartphone) met WiFi betreft en u een sterk genoeg signaal ontvangt, dan kun u direct verbinding maken met een van de draadloze netwerken en heeft u de buitenantenne niet nodig (er worden dan geen installatiekosten gerekend);
    • Anders heeft u een buitenantenne nodig die m.b.v. een (Ethernet)kabel van stroom voorzien moet worden en u eventueel kunt aansluiten op uw computer/laptop of een eigen (draadloze) router, maar de nieuwe buitenantennes hebben een ingebouwde draadloze router (let dan wel op de plaatsing i.v.m. goed bereik in het hele chalet);
  • ADSL (alleen mogelijk op het Bungalowpark VVE A1):
    • Er ligt een KPN hoofdkabel met verschillende vertakkingen op het Bungalowpark VVE A1. De aansluiting naar uw kavel moet wellicht nog gerealiseerd worden:
      1. Deze kunt u aanvragen bij KPN: 0800-0412;
      2. KPN werkt met A/C/H/K aansluitnummers die niet altijd overeenkomen met uw kavelnummer, dus u moet uitleggen waar uw kavel ligt t.o.v. de hoofdkabel;
      3. Informeer of er kosten voor de aanleg aan u doorberekend worden (kan afhankelijk van de werkzaamheden zelfs oplopen tot honderden euro’s);
      4. Vervolgens maakt u een afspraak voor de werkzaamheden op het park;
      5. Stel direct de parkcoördinator hiervan op de hoogte. Zonder zijn aanwezigheid mogen er geen graafwerkzaamheden uitgevoerd worden;
    • De maximale bandbreedte is ongeveer 15Mbps. Het heeft dus geen zin om een sneller abonnement aan te vragen;
  • Mobiel internet: als u thuis Ziggo heeft of al een smartphone abonnement van Vodafone heeft, dan is Vodafone Red Together wellicht een interessante optie of anders T-Mobile 4G voor thuis (inclusief draadloos access point).

N.B. Internet via de kabel op de Buitenplaats (VVE A3) wordt sinds 2011 niet meer ondersteund door Ziggo (voorheen UPC).

Opm: als het niet lukt om e-mail te versturen, moet u mogelijk de SMTP server van de lokale provider instellen (in Outlook: Extra, Accounts/Accountinstellingen/E-mailaccounts) of webmail gebruiken.